نسل جوانِ باغیرت، متعهد و مسئولیت‌پذیر، نیاز آینده جامعه ماست شرایط حجاب با اجرای طرح نور تغییری کرده است؟ رسالت رو به گسترش آموزش زنان؛ کاهش شکاف جنسیتی کاهش مصرف نمک، راهی برای تسکین دردهای زنانه تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد رشد ۲.۴۳ درصدی موالید مادران ۲۰ تا ۲۴ سال پویش ملی «مادران نسل رضوی» از دهه کرامت در سراسر کشور آغاز خواهد شد قرارگاه تعالی زن و خانواده در سال جدید با جدیت پیگیری می‌شود در چه سنی میزان باروری زنان پایان می‌یابد؟ سیده ملک‌خاتون نخستین زن حکمران شیعه سیده ملک‌خاتون نخستین زن حکمران شیعه مروری بر زندگی نخستین بانوی دارنده دکترای ریاضی در خراسان‌رضوی | انتگرال زندگی و حساب عاشقی! قرار نیست همه‌چیز به «خاطره» تبدیل شود تجلیل از بانوان موفق جامعه کارگری رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم برابری جنسیتی همیشه به نفع بانوان نیست ویدئو | کودکان، قربانی بلاگر‌های آرایشی رکوردشکنی جوانمردی در جام‌جهانی پاراتیراندازی | تیم ایران طلا گرفت ویدئو | استقبال ویژه خانوادگی از سرمربی قهرمان آسیا با پرچم متبرک
سرخط خبرها
گفتگو با کاپیتان تیم ملی والیبال نشسته بانوان کشور | ۲۴ سال همراه با امید و اراده

گفتگو با کاپیتان تیم ملی والیبال نشسته بانوان کشور | ۲۴ سال همراه با امید و اراده

  • کد خبر: ۲۱۱۷۰۴
  • ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
جمله «معلولیت ناتوانی نیست» را حتما بار‌ها و بار‌ها شنیده‌اید ما برای اثباتش پای صحبت معصومه زارعی، کاپیتان تیم ملی والیبال نشسته بانوان کشور نشستیم که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد؛ حرف‌هایی از جنس امید و اراده.

به گزارش شهرآرانیوز، پیچ و خم‌های زندگی، انسان را همچون کوه محکم و استوار می‌کند، یاد می‌گیرد که چگونه رشد کند، انسان است دیگر! هر چه بیشتر ناملایمتی می‌بیند قدم‌هایش را محکم‌تر بر می‌دارد. حالا اگر همین انسان واژه معلولیت را هم به دوش بکشد وظیفه‌اش سنگین‌تر می‌شود.

معصومه زارعی کاپیتان تیم ملی والیبال نشسته بانوان جمهوری اسلامی ایران دارای ۲۴ سال سابقه فعالیت در تیم ملی و حضور فعال و موثر در میادین ورزشی است که علیرغم معلولیت، با تلاش وتوکل، به سکو‌های بلند موفقیت دست یافته است.

بر خلاف برخی از افراد که بعد از هر سختی و ناملایمتی در زندگی متوقف می‌شوند، اما نقطه عطف زندگی او درست از زمانی آغاز شد که تصمیم می‌گیرد چشمش را بر روی محدودیت‌ها ببندد و ظرفیت و استعدادش را شکوفا کند.

کاپیتان تیم ملی والیبال نشسته  ایران در استان خراسان رضوی در گفتگو با ما، از آغاز ورودش به دنیای ورزش می‌گوید: قبل از اینکه وارد ورزش معلولین شوم دنیای متفاوتی داشتم به دلیل معلولیتم در خانه منزوی بودم و با هر اتفاق کوچکی از کوره بیرون می‌رفتم هنوز به یاد دارم وقتی به خاطر معلولیتم در خیابان زمین میخوردم، مردم من را تمسخر می‌کردند و این مساله باعث شده بود که من احساس بدی به خودم داشته باشم، اما آشنایی من با دنیای ورزش باعث شد تا زندگیم متحول شود و بتوانم استعدادم را شکوفا کنم.

زارعی ادامه می‌دهد: در ابتدا من والیبال ایستاده بازی می‌کردم، ولی به دلیل معلولیت در پای راستم یکی از مربیانم مرا به والیبال نشسته استان معرفی کرد.

وی با بیان اینکه از اواخر سال ۷۸ وارد ورزش والیبال نشسته شده است می‌گوید: از بدو ورودم در تیم ملی انتخاب شدم و اولین نفری بودم که با سن کم، به تیم ملی راه پیدا کردم در رقابت‌های بین‌المللی، بین قاره ای، جهانی و پارالمپیک (ریو ۲۰۱۶)  و پاراآسیایی هانگژو شرکت کردم و حائز رتبه شدیم.

وی با بیان اینکه تیم والیبال نشسته استان خراسان رضوی به مدت ۱۸ سال قهرمان کشوری و ۱۲ سال قهرمان سوپر لیگ کشور بودیم ادامه می‌دهد: همچنین تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایران در هانگژو پس از تیم چین میزبان چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی به عنوان نایب قهرمانی شد و این از افتخارات من  و هم تیمی‌های من است.
این ورزشکار والیبالیست بهترین مدالی که به دست آورده را مدال نقره در مسابقات پاراآسیایی اینچئون کره‌جنوبی و کسب سهمیه پارالمپیک می‌داند که آن را به مالک اشتر ایران سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تقدیم کرده است.

زارعی چشم انداز آینده اش را اینگونه ترسیم می‌کند: ۲۴ سال در تیم ملی والیبال فعالیت کردم و مدال‌های قهرمانی بسیاری را کسب کردیم  به امید اینکه بتوانم  مربی تیم ملی والیبال باشم. در حال گذراندن کلاس‌های مربیگری و داوری هستم که اگر فدراسیون توانیابان به این حرفه نیاز پیدا کرد من بتوانم باز هم به فعالیت حرفه‌ای خودم ادامه دهم.
موفقیت محصول خودباوری است.

وی با بیان اینکه یک زن اگر به خود باوری برسد می‌تواند علاوه بر رشد فردی در جامعه هم حضور چشمگیرو موفقی داشته باشد میگوید: یک زن تا ارتباطات اجتماعی نداشته باشد نمی‌تواند موفق باشد  اجتماع به ما کمک میکند در حیطه‌ای که هستیم رشد کنیم.

زارعی با اشاره به رمز موفقیت‌اش در زندگی می‌گوید: اراده، پشتکار و توکل بر خدا سه رکن اصلی موفقیت من در زندگی‌ام بوده است هر انسانی در هر زمینه‌ای  و رشته‌ای اگر بخواهد پیشرفت کند اگر این سه رکن را در زندگی خود اصل قرار  دهد قطعا موفق خواهد شد البته ناگفته نماند خانواده من و حمایت‌های بی دریغ آن‌ها از من کمک بزرگی در رشد من داشتند و من را به سمت موفقیت سوق دادند
کاپیتان تیم ملی والیبال نشسته خراسان رضوی ادامه می‌دهد: در هر کاری موانع وجود دارد، ولی من همیشه می‌گویم: «با بال شکسته پر گشودن هنر است» موانع را باید دید و باید از آن‌ها گذر کرد.

مسابقات والیبال در مردان، چون پخش تلویزیونی دارند اسپانسر دارند، اما در مورد بانوان چنین نیست با اینکه مقام دار هم هستیم، اما چون پخش تلویزیونی نداریم اسپانسر هم نداریم در حالی که مسابقات ما با حجاب برگزار می‌شود، اما رسانه‌ای نمی‌شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.